eSport Danmark – Styregruppe Referat / Januar

Hej alle,

Her inde finder i referatet af styregruppemødet som skete hos Dansk Metal, med Michael Antonsen, Jens Christian Ringdal, Teemo P. Ashton, og Allan Petersen.

Endvidere skal disse tre datoer fremhæves:

D. 26. januar: Møde i styregruppen

D. 18. februar: Betaling af kontingent

D. 3. marts: Repræsentantskabsmøde

eSport og gaming forbund

Vision

Vi vil gøre Danmark til et af verdens førende lande indenfor eSport og gaming både organisatorisk og sportsligt. Derfor skal forbundet være et af verdens stærkeste, mest demokratiske, visionære og transparente forbund. Vi skal uddanne de bedste trænere, managere og spillere i verden og opnå flotte sportslige resultater.

 

Mission

Det er vores mission succesfuldt at udvikle og samle eSport og gaming i Danmark. Det vil vi gøre via et bredt og demokratisk samarbejde med eksisterende aktører. Vi vil støtte op om eSport og gaming initiativer og sikre etablering og udvikling af organisationer og aktiviteter. Et af vores vigtigste mål er, at eSporten anerkendes som sportsgren i Danmark.

 

Værdier

Målet med forbundet er at samle og organisere de danske spillere i et demokratisk forum. Vi ønsker at være med til at udvikle eSport og gaming og skabe grobund for, at disse kan vokse i Danmark. Det vil vi gøre ved at skabe værdi for vores medlemmer gennem vidensdeling og aktiviteter. Vi er valgt af vores medlemmer, og det er vores opgave at tjene vores medlemmer på bedste vis.

I sportens verden har man altid haft demokratiske organisationer, der standardiserer og organiserer sportsgrenene. Det er med til at fremme sporten og sikre, at sporten udvikler sig på en sund måde, da man fx. er i stand til at sanktionere spillere eller hold, afholde turneringer og ligaer mv. En sådan organisation ønsker forbundet at arbejde for at være, og det er vores mål at gøre eSporten til en officiel sportsgren på lige fod med de traditionelle sportsgrene.

 

Ændringer

Vi anbefaler, at eSport Danmark omdannes til et nyt forbund med henblik på at optimere beslutningsprocessor og realisere forbundets mission samt bedre at kunne favne enkeltmedlemmer. Målet er således, at forbundets vedtægter omskrives og tilpasses en ny struktur.

 

Medlemsskab

Forbundets medlemmer udgøres af organisationer (CVR) og enkeltpersoner (CPR) fordelt på flg. tre afdelinger:

  • Klubber (CVR)
  • LAN (CVR)
  • Community (CPR)

 

Klubber

Organisationer med CVR numre, der ønsker at arbejde med eSport og gaming, som har et mål om at skabe fysiske rammer for et fællesskab i form af et klubmiljø. Afdelingen vil arbejde for at skabe aktiviteter på tværs af klubberne, vidensdele og skabe standarder for uddannelse mv.

Den daglige drift og kommunikation af afdelingen varetages af en bestyrelse bestående af formand, næstformand og min. et menigt medlem. Antallet af menige medlemmer skal altid være et ulige antal. Bestyrelsen vil håndtere fondsansøgninger, medlemshvervning, database over medlemmer mv., og afholder løbende møder efter behov samt rapporterer til hovedbestyrelsen i forbundet.

Man kan som organisation optages som medlem ved dokumentation af registrering i Erhvervs & Selskabstyrelsen samt betaling af gældende kontingent fastsat af afdelingen.

Stemmeret: 1 kontingent = 1 stemme

Kontingent: forslag 500 kr. pr. år

 

LAN

Organisationer med CVR numre, der ønsker at arbejde med eSport og gaming, som har et mål om at skabe årlige tilbagevendende arrangementer. Afdelingen vil arbejde for at skabe synergi på tværs af aktørerne med henblik på at optimere, støtte og udvikle eSport og gaming.

Den daglige drift og kommunikation af afdelingen varetages af en bestyrelse bestående af formand, næstformand og min. et menigt medlem. Antallet af menige medlemmer skal altid være et ulige antal. Bestyrelsen vil håndtere fondsansøgninger, medlemshvervning, database over medlemmer mv., og afholder løbende møder efter behov samt rapporterer til hovedbestyrelsen i forbundet.

Man kan som organisation optages som medlem ved dokumentation af registrering i Erhvervs & Selskabstyrelsen samt betaling af gældende kontingent fastsat af afdelingen.

Stemmeret: 1 kontingent = 1 stemme

Kontingent: forslag 1.000 kr. pr. år

 

Community

Udgøres af enkeltmedlemmer (CPR numre) der har betalt kontingent, og som gennem deres medlemskab har demokratisk indflydelse på forbundets virke og sammensætning af bestyrelse. Community afdelingen kommer som udgangspunkt til at arbejde med bl.a. individuel rådgivning af medlemmer, etablering af netværk for community sider, etablering af tilbud for medllemmer mv.

 

Den daglige drift og kommunikation af afdelingen varetages af en bestyrelse bestående af formand, næstformand og min. et menigt medlem. Antallet af menige medlemmer skal altid være et ulige antal. Bestyrelsen vil håndtere fondsansøgninger, medlemshvervning, database over medlemmer mv., og afholder løbende møder efter behov samt rapporterer til hovedbestyrelsen i forbundet.

 

Man kan som enkeltperson optages som medlem ved oplysning af CPR nr. samt betaling af gældende kontingent fastsat af afdelingen.

 

Stemmeret: 1 kontingent = 1 stemme

Kontingent: forslag 100 kr. pr. år

 

Valg til hovedbestyrelse og afdelingsbestyrelser

Hver afdelingsbestyrelse består af min. 3 medlemmer (formand, næstformand og et menigt medlem).

Hovedbestyrelsen består af 9 medlemmer (formand, næstformand, kasserer og 2 medlemmer fra hver af de tre afdelingsbestyrelser).

På repræsentantskabsmødet d. 3. marts 2016 kan valg til hovedbestyrelse og afdelingsbestyrelser alene ske ved personlige stemmer fra fremmødte medlemmer, der har betalt direkte kontingent til forbundet senest d. 18. februar. Alle vælges for et år ad gangen. Nærmere information vedr. betaling og kontingent følger.

Tanken er herefter, at der på efterfølgende repræsentantskabsmøder først vælges repræsentanter til afdelingsbestyrelserne. Herefter vælges formand, næstformand og kasserer til hovedbestyrelsen. Disse vælges af afdelingsbestyrelserne.

 

Udkast til dagsorden

  1. Valg af dirigent, referent og to stemmetællere
  2. Godkendelse af dagsorden
  3. Formandens beretning for bestyrelsens arbejde
  4. Aflæggelse og godkendelse af regnskab
  5. Behandling af indkomne forslag (nye vedtægter og tilsættelse af pkt. 9-11 på dagsordenen)
  6. Valg af bestyrelse:
  7. a) Formand
  8. b) Næstformand
  9. c) Kasserer
  10. d) 2 menige bestyrelsesmedlemmer
  11. Fastsættelse af medlemskontingent
  12. Valg af intern revisor og revisorsuppleant
  13. Nedsættelse af et Elite-udvalg
  14. Fastsættelse af kontingent for det efterfølgende kalenderår
  15. Uddeling af årets eSport-pris
  16. Eventuelt

Forslag til behandling under dagsordenen punkt 5 og 6 skal være bestyrelsen i hænde senest 14 dage før repræsentantskabsmødet. Bestyrelsen skal videresende de indkomne forslag til medlemmer senest 8 dage før repræsentantskabsmødet.

DETTE DOKUMENT ER OPRINDELIGT SKREVET AF ESPORT DANMARK